Feedfit > DIETETYKA > ZDROWE ODŻYWIANIE > Czym są odżywki dla sportowców?
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Czym są odżywki dla sportowców?

Artykuł sponsorowany

Sport, zarówno ten uprawiany profesjonalnie, jak i amatorsko, to nie tylko ćwiczenia, ale także konieczność zmiany stylu życia. Bardzo ważnym elementem życia każdego sportowca jest prawidłowa dieta. Często jest ona wspomagana dodatkowymi odżywkami oraz suplementami. Dowiedz się, czym dokładnie są odżywki sporotwe oraz jak mogą Ci one pomóc w zdobywaniu lepszych wyników.

Odżywki i suplementy dla sportowców to substancje mobilizujące organizm do szybszego spalania tłuszczu i/lub budowania tkanki mięśniowej. Dzięki nim każdy Twój trening będzie o wiele bardziej efektywny. Poznaj wszystkie najpopularniejsze rodzaje odżywek oraz dowiedz się, jak działają. 

Odżywki białkowe

Jednym z najpopularniejszych rodzajów odżywek jest odżywka białkowa. Odżywki te cieszą się dużą popularnością zwłaszcza wśród sportowców uprawiających dyscypliny sportowe. Wzmacniają one układ mięśniowy, a co za tym idzie, pozytywnie wpływają na osiągane wyniki. Odżywki tego typu najczęściej przyjmują formę proszku pozyskanego z soi, jaj, wołowiny lub pszenicy. Białko w proszku zalewa się wodą lub mlekiem i pije w postaci shake’a.

Odżywki węglowodanowe

Innym rodzajem odżywek są odżywki węglowodanowe. Dedykowane są dla osób, które uprawiają sporty wytrzymałościowe. Spożywanie tego typu odżywek to możliwość przedłużenia aktywności fizycznej oraz wytrzymałości mięśniowej głównie w trakcie sportów, gdzie kluczową rolę odgrywają procesy tlenowe.

Jeszcze innym rodzajem odżywek są tak zwane gainery, czyli odżywki węglowodanowo-białkowe. Pozwalają one na bardziej efektywne wsparcie treningu oraz przyrost mięśni.

Odżywki aminokwasowe

Jako sportowiec możesz zdecydować się także na odżywki aminokwasowe. Tego typu suplementy z dodatkiem aminokwasu zwiększają wytrzymałość i energię podczas wykonywania ćwiczeń. Pozytywny wpływ tego typu odżywek zauważalny jest zazwyczaj w takich dyscyplinach, jak sporty siłowe czy krótkie, dynamiczne wysiłki, na przykład sprint. Należy jednak pamiętać, że decydując się na taką właśnie suplementację, nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu. Aby polepszyć jakość i efektywność swoich treningów,  możesz zdecydować się między innymi na odżywki z aminokwasami takimi jak kreatyna, glutamina, czy też L-karnityna, które będą naturalnym wsparciem dla Twojego organizmu.

Zdjęcie główne: pexels.com/Element5 Digital

Artykuły

Na co dzień studentka komunikacji wizerunkowej i public relations, w wolnych chwilach miłośniczka sportu. Tańcem i akrobatyką fascynuje się od dziecka, a od niedawna w jej życiu zawitała także joga. Pasjonatka zdrowego stylu życia i kuchni roślinnej.
Aleksandra Michaliszyn
Polecane wpisy
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Zdrowe odżywianie bez monotonii - pomysły

Szukasz kulinarnych inspiracji? Przeczytaj, jakie zmiany warto wprowadzić do codziennego jadłospisu, żeby był bardziej urozmaicony.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Ciemne pieczywo zawsze zdrowsze od jasnego? Nie daj się zwieść stereotypom!

Obalamy mit, że ciemne pieczywo jest zawsze zdrowsze! Sklepy reklamują białe pieczywo jako ciemne. Sprawdź, o co chodzi!
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

8 Ciekawostek o Yerba Mate

Z roku na rok grono wyznawców, a właściwie amatorów, Yerba Mate się poszerza. Nie ma w tym nic zaskakującego — napar z ostrokrzewu paragwajskiego pobudza skuteczniej od popularnej kawy i wykazuje liczne działania prozdrowotne. Jeśli należysz do grona początkujących degustatorów Yerba Mate, to koniecznie dowiedz się kilku zaskakujących faktów na jej temat! Znajdziesz je poniżej.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *