Feedfit > AKTYWNOŚĆ > SPRZĘT I AKCESORIA > Klasyczna, rzemienna, szybkościowa – jaką skakankę do ćwiczeń wybrać?
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

Klasyczna, rzemienna, szybkościowa – jaką skakankę do ćwiczeń wybrać?

Ćwiczenia z użyciem skakanki to świetny element treningu cardio przyspieszający proces spalania tkanki tłuszczowej, wzmacniający stawy i poprawiający krążenie krwi w całym organizmie.

Na jakie parametry zwrócić uwagę przy zakupie skakanki?

Najważniejszym aspektem skakanki jest jej długość. Szacuje się, że idealny wymiar urządzenia powinien stanowić dwukrotność odległości od pach zawodnika do podłoża. Taka długość pozwala na swobodne skakanie. Optymalnym rozwiązaniem jest zakup skakanki z możliwością regulacji jej długości. Tego typu nowoczesne modele mają także wbudowany licznik obrotów i pokazują liczbę spalonych kalorii. Dzięki tym funkcjom trening na skakance nie wymaga posiadania smartwatcha czy opaski elektronicznej monitorującej przebieg treningu. Istotną kwestią budowy skakanki jest także jej rękojeść, która powinna być profilowana, tak by idealnie układała się w dłoni zawodnika i pozwalała na swobodny uchwyt. Eksperci zwracają również uwagę na łożyskowe mocowanie linki, które zapewnia płynność obrotu skakanki podczas ćwiczeń.

Tworzywo wykonania skakanki

Kolejną istotną kwestią przy wyborze idealnej skakanki, jest materiał z jakiego została zrobiona linka. Na rynku dostępnych jest kilka różnych opcji, a każda z nich jest dostosowana do innych potrzeb zawodnika. Najpopularniejsze modele są wykonane z PCV. Tego typu skakanki charakteryzują się dużą szybkością i są uniwersalne. Mniej popularne modele produkuje się ze skóry (skakanka rzemienna), wąskiej linki i stalowych rękojeści czy materiału, czyli grubej linki z drewnianymi uchwytami. Oprócz samej grubości linki znaczące różnice między poszczególnymi modelami występują w zakresie wytrzymałości i przeznaczenia do ćwiczeń.

Producenci zalecają na przykład skakankę materiałową tylko do krótkiej rozgrzewki, gdyż podczas długotrwałego użytkowania może okazać się niewystarczająco trwała i stabilna. Skakanki dopasowuje się także do poziomu umiejętności zawodnika. Szybsze urządzenia lepiej sprawdzą się w przypadku treningu osób zaawansowanych, które skaczą regularnie od dłuższego czasu. Do niektórych modeli skakanek można także dołączyć obciążenie, które zwiększa efekty ćwiczeń i angażuje do pracy więcej partii mięśniowych.

Którą skakankę wybrać?

Osoby początkujące, chcące włączyć trening na skakance jako element rozgrzewki przed właściwymi ćwiczeniami, mogą zaopatrzyć się w skakankę wykonaną z materiału. Na krótki zestaw ćwiczeń sprawdzi się idealnie, nie jest zbyt szybka, nie posiada łożysk w uchwytach i jest tania. Zawodnicy chcący włączyć skakankę do pełnego treningu mogą zdecydować się na wersję skórzaną, która sprawdza się podczas treningów na zewnątrz i w pomieszczeniach, świetnie uzupełnia ćwiczenia interwałowe, cardio czy trening bokserski, jest wytrzymała i lekka.

Mniej wymagający zawodnicy mogą kupić tańszą wersję wykonaną z PCV, która jest nie tylko wytrzymała, ale także szybka i zwinna, dzięki czemu daje możliwość wykonywania prostych sztuczek podczas skakania. Najbardziej profesjonalna, a zarazem najdroższa jest propozycja stalowa z cienką linką, do której można dołączyć dodatkowe obciążenie. Tego typu rozwiązanie zaleca się zawodnikom na poziomie zaawansowanym, którzy poprzez skakanie chcą wzmocnić mięśnie, wysmuklić sylwetkę i szybko spalić tkankę tłuszczową.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Media i copywriting towarzyszą jej od czasów studiów. Ukończyła Filologię Polską ze specjalnością dziennikarstwa, a obecnie studiuje Dziennikarstwo i Komunikację Społeczną z ukierunkowaniem na Dziennikarstwo Sportowe i Zarządzanie w sporcie. Wolny czas spędza aktywnie na spacerach lub w domu z dobrą książką.
Joanna Nowak
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które wykonasz w domu

Trening to nieodzowny element zdrowego trybu życia. Jednak, aby go wykonać, wcale nie musisz wychodzić z domu. Podpowiadamy, jakie ćwiczenia wzmacniające mięśnie możesz z powodzeniem wykonać we własnych czterech ścianach.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

Jazda na rowerze - dlaczego warto uprawiać ją codziennie?

Sprawdź, czemu tak wiele osób poleca codzienną jazdę na rowerze. Może też skusisz się na taki rodzaj aktywności.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆSPRZĘT I AKCESORIA

AB wheel - jak działa kółko do ćwiczeń mięśni brzucha?

AB wheel – poznaj właściwości urządzenia, które wzmacnia wszystkie partie mięśni brzucha!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *