Feedfit > AKTYWNOŚĆ > TRENING > Kto może skorzystać z EMS?
AKTYWNOŚĆTRENING

Kto może skorzystać z EMS?

Artykuł sponsorowany

EMS stał się w ostatnim czasie bardzo popularny. Ciągle powstaje wiele miejsc, które oferują taki rodzaj treningu. Przeczytaj, aby dowiedzieć się, dlaczego cieszy się on tak dużym zainteresowaniem.  

Czym jest trening EMS?

Najprościej mówiąc, jest to połączenie aktywności fizycznej z elektryczną stymulacją mięśni. Podczas treningu EMS wykonuje się ćwiczenia z udziałem specjalnego urządzenia. Jest to metoda, która jest stosowana przez wielu sportowców i fizjoterapeutów. Takie techniki treningowe oferują studia EMS, które są nowoczesną alternatywą siłowni. Pracują tam osoby, które doskonale znają się na tym temacie. Pomagają one prowadzić indywidualny trening w bezpieczny i skuteczny sposób. Elektrostymulacja jest stosowana też jako zabieg, który ujędrnia skórę i pomaga pozbyć się cellulitu. 

Takie ćwiczenia pozwalają pobudzić wiele partii mięśniowej na raz, dlatego szybko przynoszą widoczne rezultaty. Poziom trudności można ustalić do swojego poziomu zaawansowania, celu i wieku. Wraz z postępami taki trening staje się bardziej wymagający, przez co poprawia się Twoja sprawność fizyczna. Rodzaj takiego treningu także można dopasować do swoich potrzeb. Wyróżniamy na przykład taki motywacyjny, dynamiczny, czy spokojny. 

Dla kogo są odpowiednie takie ćwiczenia?

Taki trening jest wręcz doskonały dla osób, które nie mają zbyt wiele czasu na wykonywanie ćwiczeń, na przykład przez pracę. Dzieje się tak z tego powodu, że taka aktywność fizyczna nie może być zbyt długa i częsta. Może to wtedy przynieść negatywne skutki. Nie trzeba więc robić tego codziennie, wręcz jest to odradzane. Wystarczy poświęcić na to 30 minut dwa razy w tygodniu. Dopuszczalny jest czas na regenerację i odpoczynek. EMS jest przeznaczony tylko dla osób pełnoletnich. Wykonywać go mogą jednak zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Nie ma tu przeciwwskazań ze względu na płeć. Jeśli wybierzesz się do specjalnego miejsca, w którym pracują doświadczeni trenerzy, to podpowiedzą Ci oni, czy jest to aktywność dla Ciebie. 

Nie powinno się trenować EMS, jeśli masz rozrusznik serca. Innym przeciwwskazaniem jest ciąża i choroba nowotworowa. Jest to też idealna aktywność dla tych, którzy potrzebują w szybkim czasie zrzucić kilogramy. Impulsy elektryczne pozwalają bowiem na przyspieszenie metabolizmu. Przez to cenią go osoby, pragnące poprawić wygląd swojej sylwetki. Jest to genialna opcja dla tych, którzy chcą spróbować nowych, ciekawych ćwiczeń. Ta metoda jest także stosowana jako rehabilitacja u pacjentów po urazach i kontuzjach. U wielu osób zauważono zmniejszenie bóle pleców, ponieważ podczas takiej aktywności fizycznej odciąża się kręgosłup.

Zalety, które przynosi EMS

Ćwiczenia EMS przynoszą wiele korzyści. O niektórych z nich pisaliśmy już wcześniej, ale dodatkowo warto zebrać zalety w jednym miejscu. Taki trening przede wszystkim powoduje utratę tkanki tłuszczowej. Oprócz tego buduje masę mięśniową, dlatego jest tak ceniony przez wielu sportowców. Bardzo często jest to dla nich uzupełnienie treningu wyczynowego. Te ćwiczenia niezwykle popularne są też wśród pań, ponieważ mają liczne zastosowania kosmetyczne. Zwiększają elastyczność skóry i mają działanie antycellulitowe. Pozwalają zacząć aktywność fizyczną nawet osobom początkującym. Wiele osób dzięki EMS uzyskało naprawdę spektakularną metamorfozę, która widocznie odmieniła ich sylwetkę. Warto przypomnieć, że te ćwiczenia redukują uciążliwy ból pleców, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Sporą zaletą jest również to, że znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Jest ono zdecydowanie mniejsze niż przy tradycyjnym treningu. 

Zdjęcie główne: materiał od klienta

Artykuły

Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej, w trakcie specjalizacji public relations. Stawia swoje pierwsze kroki jako copywriterka. Zgłębia tajniki zdrowego stylu życia i self care.
Urszula Szymańska
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆWELLNESS

Wakacje na Mykonos – jak przygotować się do wyjazdu?

Mykonos to jedna z wyjątkowych greckich wysp, na której każdy znajdzie formę relaksu odpowiednią dla siebie.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆTRENING

5 skutecznych ćwiczeń wzmacniających mięśnie szyi i karku

Poznaj 5 prostych ćwiczeń, które zmniejszą dolegliwości bólowe w odcinku szyjnym i wzmocnią mięśnie karku odpowiadające za prawidłowe utrzymanie pozycji kręgosłupa.
Czytaj więcej
AKTYWNOŚĆĆWICZENIA W DOMU

Ćwiczenia z gumami w domu - jak powinny trenować kobiety, a jak mężczyźni?

Dowiedz się, na jakie elementy treningu warto zwrócić uwagę i w jaki sposób prawidłowo ćwiczyć z taśmami!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *