Czy warto brać kreatynę? Jakie korzyści i działania niepożądane przynosi
SUPLEMENTACJA

Czy warto brać kreatynę? Jakie korzyści i działania niepożądane przynosi

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Zawodowi sportowcy często po nią sięgają, zwłaszcza Ci, którzy uprawiają sporty siłowe i sylwetkowe. Suplementacja tym związkiem stała się także popularna wśród osób regularnie ćwiczących na siłowni. Czy jej stosowanie jest bezpieczne? Jakie korzyści przynosi? Czy branie kreatyny ma jakieś skutki uboczne?

Czym jest kreatyna

Kreatyna to kwas betametyloguanidooctowy, który w niewielkich ilościach wytwarzany jest w naturalny sposób przez nasz organizm. Jest magazynowa głównie w mięśniach i ścięgnach, a za jej odkrycie odpowiada Francuz Michel Chevreule, który trafił na nią w 1832 r. Jej korzystny wpływ odkryto jednak dopiero w latach 90 XX wieku, kiedy zauważono, że stosowanie tego suplementu znacząco poprawia masę mięśniową i kondycję osób, które ją przyjmują.

Rodzaje kreatyny

Kreatyna występuje pod postacią różnych związków, do których należą:

  • monohydrat kreatyny – prosta budowa molekuł, z cząstek kreatyny i wody, szybko i efektywnie nasyca mięśnie;
  • jabłczan kreatyny – cząstki kreatyny połączone są z kwasem jabłkowym; jej przewagą jest większa stabilność chemiczna, lepsza rozpuszczalność i gęstość;
  • cytrynian kreatyny – połączenie kreatyny z kwasem cytrynowym; zmniejsza retencję wody;
  • stak kreatynowy – kilka rodzajów kreatyny skupionych w jednym produkcie;
  • chelat magnezowy kreatyny – połączenie kreatyny i magnezu w celu poprawy przyswajalności.

Co daje stosowanie kreatyny

Stosowanie kreatyny przynosi sporo korzyści. Po pierwsze kreatyna wykazuje dobre właściwości anaboliczne, czyli wpływa na wzrost masy mięśniowej i przyspiesza go. Dzięki temu szybciej zbudujesz wymarzoną sylwetkę. Stanie się to także dlatego, że zażywając kreatynę, poprawia się Twoja siła, a co za tym idzie wyniki w ćwiczeniach. Jeśli chcesz wyciskać więcej, więcej rwać, przyciągać itd., to przyjmując ten suplement diety, stanie się to w krótkim czasie. Kreatyna zwiększa także wytrzymałość mięśniową i przyspiesza regenerację mięśni po treningu. Dzięki temu możesz zwiększyć intensywność swoich ćwiczeń i szybciej uzyskać ich lepsze efekty.

Suplementacja kreatyną

Systematyczne stosowanie kreatyny wpływa na przyrost masy mięśniowej i poprawia syntezę białek mięśniowych. Jednak nie można jej przedawkować. Chociaż kreatyna jest jednym z naturalnych suplementów diety, to jej przedawkowanie może wywoływać biegunkę czy skurcze mięśni gładkich. Dawkowanie kreatyny w zalecanych dawkach jest jednak bezpieczne, a jej pozytywny efekty wyraźnie zauważalne. Jeśli chcesz przyspieszyć efekty w budowaniu masy mięśniowej, to wypróbuj przyjmowanie kreatyny. Dobre produkty znajdziesz tutaj: allnutrition.pl/kategoria-produktu/keatyny/monohydrat-kreatyny/.

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Domowy trening z Joanną Jędrzejczyk. Gwiazda MMA opracowała autorskie zestawy ćwiczeń!
Domowy trening z Joanną Jędrzejczyk. Gwiazda MMA opracowała autorskie zestawy ćwiczeń!
Joanna Jędrzejczyk dołączyła do teamu Anny Lewandowskiej! Znakomita zawodniczka MMA opracowała dla użytkowników aplikacji Diet&Training by Ann plany treningowe łączące elementy fitnessu ze sztukami walki.
Jak wybrać odpowiedni projektor do domowego kina – poradnik dla początkujących
Jak wybrać odpowiedni projektor do domowego kina – poradnik dla początkujących
Zastanawiasz się, jaki projektor do domowego kina wybrać? Poznaj kryteria, którymi warto się kierować, by cieszyć się doskonałym obrazem i dźwiękiem.
Organizm sportowca a odżywki białkowe – jak wpływają na efekty treningów?
Organizm sportowca a odżywki białkowe – jak wpływają na efekty treningów?
Dowiedz się więcej, w jaki sposób możesz zadbać o swoją wymarzoną sylwetkę.
Ostatnie wpisy