Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Rower jest coraz częstszym środkiem do szybszego poruszania się po mieście. Dojeżdżamy nim do pracy, sklepu czy szkoły. Jednak oprócz tego, że to przyjazny środowisku, dbający o naszą kondycję jednoślad, to także łakomy kąsek dla złodziei. Dlatego też zawsze, gdy oddalasz się od swojego roweru, właściwie go zabezpiecz, pomogą w tym zapięcia rowerowe.
Zanim zdecydujesz się kupić zabezpieczenie rowerowe, musisz zastanowić się nad tym, jaki jego rodzaj wybrać. Do Twojej dyspozycji jest naprawdę wiele możliwości, a jedna z najpopularniejszych to tradycyjne zapięcie rowerowe w formie stalowej pętli. Poznaj każdą wersję, a następnie zdecyduj, na co chcesz postawić.
Ten typ zapięcia rowerowego jest bez dwóch zdań jednym z najpopularniejszych. Wykonany z pręta stalowego otoczonego tworzywem, występuje w różnej grubości. Co ważne, to właśnie średnica pręta ma największe znaczenie, bo mówi o zdolnościach zabezpieczających pętli. Niestety, przecięcie linki nie jest zadaniem wymagających specjalistycznego sprzętu, wystarczą obcęgi lub sekator, aby to zrobić, ale na pewno nikt nie zdecyduje się ukraść roweru tak zabezpieczonego, stojącego przy ruchliwej ulicy.
Stalowy pałąk w kształcie litery „U”, czyli U-lock to blokada z zamkiem dobrze chroniąca przed złodziejami. Podczas zakupu warto mieć na uwadze jakość wykonania i rodzaj zastosowanego materiału przy produkcji. Polecamy U-locki ze stali utwardzanej lub hartowanej. Nie zapomnij o zakupie modelu z wysokiej jakości zamkiem. Tego typu zapięcie rowerowe jest już nieco droższe od pętli, ale im wyższa cena, tym lepsze zabezpieczenie.
Kolejnym bardzo popularnym wyborem cyklistów jest zabezpieczenie rowerowe w formie łańcucha. Pokryty tworzywem sztucznym prezentuje się estetycznie, przyjemniej się go trzyma, a materiał wierzchni chroni metal przed wilgocią. Wybieraj łańcuchy grube i ciężkie, te parametry świadczą o ich trwałości.
Segmentowe zapięcie rowerowe wygląda nieco jak U-lock, świetnie ochrania rower przed kradzieżą. Możesz kupić modele naprawdę długie, które następnie w prosty sposób złożysz i schowasz na przykład do plecaka. Długość pozwala także zapinać rower przy słupach czy drzewach o dużej średnicy.
Blokada na koło to zabezpieczenie dodatkowe, bo sprawi jedynie, że złodziej nie będzie mógł odjechać Twoim rowerem. Dlatego zaleca się jej zakładanie, gdy już zapiąłeś jednoślad z pomocą łańcucha czy pętli. Gdy złodziejowi uda się przeciąć główne zabezpieczenie, pozostanie jeszcze blokada, może go to zniechęcić do dalszych prób.
W kwestii sposobu zabezpieczenia roweru masz dwie możliwości. Pierwsza z nich to zapięcie na kluczyk bez dwóch zdań najpopularniejsze. Co ważne, nowoczesne zapięcia rowerowe wykonane są tak, aby niemożliwe było podrobienie kluczyka. Niestety, ale może zdarzyć się, że zgubisz ten element i jeśli nie masz zapasowego, nie otworzysz zapięcia, a wtedy pozostanie jedynie jego przecięcie.
Zabezpieczenie roweru przed kradzieżą drugim sposobem, czyli na szyfr staje się coraz popularniejsze. W ten sposób nie potrzebujesz kluczyka, nie zapomnisz go, nie zgubisz, czy nie złamiesz. Możesz ustawić łatwy do zapamiętania, ale trudny do rozszyfrowania kod. To bez dwóch zdań wygodniejszy wybór, na pewno pewniejszy. Oczywiście zawsze pozostaje ryzyko, że zapomnisz kombinacji, zapisz ją gdzieś na karteczce i schowaj w domu czy mieszkaniu!
Zdjęcia: Materiał od klienta