Czy cynk organiczny pomaga na przeziębienie?
DIETETYKAFAKTY I MITY

Czy cynk organiczny pomaga na przeziębienie?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Przed nami sezon jesienno-zimowy, w którym często zmagamy się z przeziębieniem oraz związanym z nim kaszlem, katarem i gorączką. Aby zwiększyć szanse na to, że w tym roku choroba nas ominie, warto odpowiednio wcześniej podjąć kilka podstawowych kroków – zadbać o dietę i aktywność fizyczną, która podnosi odporność organizmu. Dobrym pomysłem będzie również uzupełnienie swoich codziennych posiłków suplementami, takimi jak cynk organiczny. Pierwiastek ten może nie tylko wzmocnić naszą odporność, ale także przyspieszyć powrót do zdrowia osób, które chorują na przeziębienie.

Co to jest cynk organiczny?

Cynk jest jednym z najważniejszych pierwiastków śladowych w organizmie. To składniki kilkuset enzymów oraz białek, odgrywający kluczową rolę w syntezie hormonów steroidowych, procesach metabolicznych, a także właściwym funkcjonowaniu zmysłu smaku i węchu. Cynk organiczny wpływa na wszystkie narządy oraz komórki. Jest szczególnie ważny w okresach szybkiego wzrostu organizmu, takich jak ciąża, niemowlęctwo, dzieciństwo i okres dojrzewania. Niedobór cynku wiąże się z upośledzeniem wzrostu, wolniejszym gojeniem się ran i zwiększoną podatnością na infekcje, takie jak wspomniane przeziębienie.

W jakich produktach się znajduje? Mięso, owoce morza i produkty pełnoziarniste to najbogatsze źródła cynku. Warto jednak zauważyć, że tylko 30% cynku przyjmowanego z jedzeniem jest faktycznie wchłaniane. W przypadku mężczyzn wchłanianie waha się od 8 mg do 15 mg dziennie, a dla kobiet około 8 mg dziennie. Z wiekiem wchłanianie cynku spada jeszcze bardziej i chociaż wydalanie cynku proporcjonalnie się zmniejsza, można zdecydować się na suplementację, aby zachować niezbędną równowagę.

Czy cynk organiczny przyspiesza powrót do zdrowia?

Cynk wspiera funkcjonowanie układu odpornościowego, dlatego w trakcie przeziębienia może wspomóc organizm w szybszym powrocie do zdrowia. Nie warto jednak czekać do momentu zachorowania, by zacząć suplementować cynk. W sezonie jesienno-zimowym można przyjmować go regularnie, najlepiej w połączeniu z innym składnikiem, takim jak np. witamina C. W ten sposób kompleksowo wspiera się funkcjonowanie układu odpornościowego.

Suplement cynku organicznego z witaminą C najczęściej ma postać pastylek do ssania, więc jego zażywanie jest bardzo komfortowe. Oprócz wzmacniania odporności, tego typu produkt pomoże również w utrzymaniu prawidłowych funkcji poznawczych i ochroni komórki przed stresem oksydacyjnym.

Zdjęcie główne: materiał od klienta

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Cytryna najlepszym naturalnym źródłem witaminy C? Wcale nie! Oto produkty bogatsze w kwas askorbinowy
Cytryna najlepszym naturalnym źródłem witaminy C? Wcale nie! Oto produkty bogatsze w kwas askorbinowy
Okazuje się, że na liście owoców i warzyw bogatych w witaminę C cytryna znajduje się dopiero na 16. miejscu.
Zdrowe odżywianie bez monotonii – pomysły
Zdrowe odżywianie bez monotonii – pomysły
Szukasz kulinarnych inspiracji? Przeczytaj, jakie zmiany warto wprowadzić do codziennego jadłospisu, żeby był bardziej urozmaicony.
Ból głowy i jego przyczyny – jak temu zaradzić?
Ból głowy i jego przyczyny – jak temu zaradzić?
Migrena to dolegliwość, na którą cierpi prawie 4 miliony Polaków! Sprawdź, jakie są najczęstsze przyczyny i jak uśmierzyć doskwierający ból.
Ostatnie wpisy