Feedfit > DIETETYKA > FAKTY I MITY > Czy dieta 1000 kalorii jest zdrowa i bezpieczna?
DIETETYKAFAKTY I MITYODCHUDZANIE

Czy dieta 1000 kalorii jest zdrowa i bezpieczna?

Foto: Freepik

Chcąc zrzucić nadmiar kilogramów i przygotować swój organizm na nadejście wiosny, warto przejść na dietę. Jedną z nich jest dieta 1000 kalorii. Na czym polega? Kto może jej wypróbować? Czy jest ona bezpieczna?

Dieta 1000 kalorii – co to takiego?

Dieta 1000 kalorii jest dietą redukcyjną, czyli taką, która, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie ograniczyć ilość spożywanych każdego dnia kalorii do 1000. Jadłospis tego typu ma się przyczynić do zmniejszenia masy ciała. Pierwsze jego efekty są widoczne już po około 7 dniach stosowania. Czyni to z diety 1000 kalorii doskonałe rozwiązanie dla wszystkich niecierpliwych osób, które błyskawicznie się zniechęcają i którym zależy na osiągnięciu szybkich, spektakularnych efektów. Na omawiany jadłospis przechodzi wiele kobiet przed wakacyjnym wyjazdem, aby móc pięknie się prezentować w stroju kąpielowym i dobrze czuć się w swoim ciele. Jako że dieta ta jest dość restrykcyjna, nie należy jej stosować dłużej niż kilka tygodni.

O co dokładnie chodzi w diecie 1000 kalorii? Podobnie jak w przypadku każdej innej terapii odchudzającej, każdego dnia należy pić co najmniej 2 litry wody mineralnej niegazowanej. Równie istotne jest systematyczne spożywanie posiłków oraz aktywność fizyczna. Najważniejsza zasada tej diety to nieprzekraczanie 1000 kcal dziennie. Jadłospis należy podzielić na 4 lub 5 posiłków w ciągu dnia, które spożywać powinno się co 3-4 godziny. Nigdy nie należy pomijać żadnego z nich. Pamiętając o tym, nie trzeba martwić się o poczucie głodu i nagłą chęć do podjadania niezdrowych przekąsek. Organizm w krótkim czasie przyzwyczaja się do nowych nawyków i stopniowo przestawia na systematyczne odżywianie. Dzięki temu jest on w stanie nauczyć się optymalnego magazynowania energii.

Kto może wypróbować dietę 1000 kalorii?

Dla kogo przeznaczona jest dieta 1000 kalorii? To dobre rozwiązanie dla wszystkich kobiet, które borykają się z nadwagą lub otyłością, a dodatkowo wykonują pracę biurową lub prowadzą siedzący tryb życia. Sprawdzi się ona u osób chcących szybko i skutecznie pozbyć się nadmiaru kilogramów. Przed przejściem na dietę 1000 kalorii należy jednak skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. Dotyczy to zwłaszcza kobiet borykających się z chorobami serca lub układu pokarmowego, czy innymi chorobami przewlekłymi obciążającymi organizm. Dieta 1000 kalorii jest bezwzględnie zakazana dla kobiet w ciąży oraz karmiących.

Jedzenie 1000 kalorii dziennie może dać szybkie efekty i przy okazji wyrządzić duże szkody.❗

Możesz się spodziewać…

Opublikowany przez Kacper Popielarski Trener Personalny Czwartek, 29 kwietnia 2021

Aktywność fizyczna na diecie 1000 kalorii

Podobnie jak w przypadku każdej innej diety, aby jadłospis 1000 kalorii był skuteczny, warto go wzbogacić o codzienną aktywność fizyczną – czy to pod postacią spacerów, czy jazdy na rowerze, szybkiego marszu lub ćwiczeń fitness. To sprawdzony sposób na pobudzenie metabolizmu. Aby móc na bieżąco monitorować ilość spalanych kalorii, pokonany dystans czy liczbę wykonanych kroków (ich dzienna optymalna ilość to 10 tysięcy – w ten sposób jesteśmy w stanie zagwarantować organizmu zdrową dawkę ruchu), warto zaopatrzyć się w specjalną opaskę sportową.

Jak powinny wyglądać posiłki na diecie 1000 kalorii?

Wielu osobom dieta kojarzy się z uczuciem głodu i nieustanną chęcią na zjedzenie czegoś niezdrowego. Ale nie musi tak być. Aby organizm nie domagał się stale pożywienia, trzeba zadbać o prawidłowe zbilansowanie poszczególnych posiłków oraz ich systematyczne spożywanie. Omawiana dieta 1000 kalorii bazuje na zdrowych, nieprzetworzonych produktach zawierających dużą ilość błonnika, który odpowiada za uczucie sytości. W skład takiego jadłospisu wchodzić mogą m.in. chude mięso i wędliny, ryby, jajka, warzywa, owoce, brązowy ryż i kasza oraz pełnoziarniste pieczywo. Unikać należy pieczenia i smażenia potraw. Zamiast tego, należy je grillować bez tłuszczu, gotować na parze lub dusić z odrobiną oliwy z oliwek.

Foto wyróżniające: Freepik

Artykuły

Copywriter z wieloletnim doświadczeniem w branży. Magister Socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie miłośniczka kulinariów i podróży, które zajmują większą część jej wolnego czasu.
Justyna Zajdel
Polecane wpisy
ODCHUDZANIE

Na czym polega dieta lekkostrawna i komu jest zalecana?

Zobacz, jak powinno się układać lekkostrawny jadłospis. Przeczytaj też, jakich produktów należy unikać na takiej diecie.
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Nabiał – jak istotny jest w jadłospisie?

Nabiał to doskonałe źródło wapnia oraz białka. Czy jednak uwzględnienie go w diecie posiada same zalety? Dowiedz się, jak istotny jest nabiał w jadłospisie.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITY

Czy ostre jedzenie przyspiesza spalanie kalorii? Obalamy mity dotyczące pikantnych potraw!

Czy warto jeść pikantne potrawy? A może lepiej ich unikać? Obalamy popularne mity!
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *