Feedfit > DIETETYKA > ODCHUDZANIE > Jak schudnąć bez nadwyrężania budżetu domowego?
DIETETYKAODCHUDZANIE

Jak schudnąć bez nadwyrężania budżetu domowego?

Foto: pressfoto / Freepik

Czy odchudzanie musi być drogie? Absolutnie nie! Poniżej prezentujemy kilka sprawdzonych sposobów na niedrogie chudnięcie bez obciążania domowego budżetu. Jak schudnąć bez wydawania fortuny? Wystarczy zastosować się do kilku poniższych zasad.

Korzystanie z produktów sezonowych

Jak podaje Piramida Zdrowego Żywienia, podstawą zdrowego jadłospisu są warzywa i owoce, które to znaleźć powinny się w każdym z pięciu spożywanych w ciągu dnia posiłków. Aby nie wydawać na nie fortuny, warto sięgnąć po produkty sezonowe, które znaleźć można w bardzo przystępnych cenach. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby zaopatrzyć się w większą ilość ulubionych warzyw czy owoców, zamrozić je i korzystać z nich zimą, kiedy to osiągają one astronomiczne kwoty lub w ogóle nie są dostępne.

Swój jadłospis warto wzbogacić o rodzime warzywa sezonowe, na bazie których przyrządzić można dziesiątki zdrowych, smacznych i sycących posiłków, takich jak zapiekanki czy zupy. W wolnym czasie warto poświęcić się przyrządzaniu przetworów, takich jak przecier pomidorowy czy ketchup. Koszty ich przygotowania są bardzo niskie, a skład – w pełni naturalny i pozbawiony cukru czy różnego rodzaju sztucznych dodatków.

Świadome zakupy to podstawa

Znacząca część z nas podczas robienia zakupów sięga po produkty spożywcze, które znajdują się w zasięgu wzroku i przyciągają uwagę swoim opakowaniem. Bardzo często kupujemy wyroby, na których opakowaniu znajduje się informacja na temat ich ekologicznego pochodzenia czy niskiej kaloryczności. Przeważnie robimy to nieświadomie, bez uprzedniego sprawdzenia ich składu. Należy zdawać sobie sprawę z faktu, że nie wszystkie produkty tego typu sprzyjają procesowi odchudzania.

Robienie świadomych zakupów nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Już po kilku wizytach w supermarkecie można wyrobić sobie nawyk czytania etykiet oraz sięgania po produkty ulokowane na wysokości kolan, które są znacznie tańsze od tych znajdujących się na poziomie naszych oczu. Tym, co je wyróżnia, jest także bardzo dobry skład.

Gotowanie w domu

Home cooking to klucz do niedrogiego odchudzania. Gwarantujemy, że każdemu uda się wygospodarować chwilę na ich przygotowanie. Abyśmy schudli, w naszej diecie wcale nie muszą znajdować się drogie produkty, np. bataty czy łosoś. Równie dobre efekty można osiągnąć, sięgając po mięso drobiowe, kaszę gryczaną czy domowej roboty surówkę. To samo tyczy się wędlin. Zamiast sięgać po gotowe produkty, których skład często pozostawia wiele do życzenia, lepiej samodzielnie upiec pieczeń.

🔥DLACZEGO WARTO GOTOWAĆ W DOMU?🔥

🙉 W 2020 roku rozwiodło się, aż 35% małżeństw. Wiecie jaki był główny powód rozwodu?…

Opublikowany przez Dietetykę #NieNaŻartego Piątek, 12 marca 2021

Lista zakupów

Nigdy nie należy wybierać się do sklepu bez uprzednio przygotowanej listy niezbędnych produktów spożywczych. To sprawdzony sposób na niedrogie odchudzanie oraz brak problemów z marnowaniem żywności. Dzięki zaplanowanym zakupom, podczas jednej wizyty w supermarkecie zaoszczędzić można nawet kilkadziesiąt złotych.

Żywność nieprzetworzona to podstawa

Każda osoba, której zależy na niedrogim odchudzaniu, powinna zadbać o to, aby jej dieta bazowała na produktach nieprzetworzonych. W codziennym jadłospisie powinny znajdować się na przykład sałatki warzywne, które są tanie i niezwykle sycące. By taki jadłospis był również pełnowartościowy, warto uzupełnić go o produkty pełnozbożowe, jajka i mięso pochodzące ze sprawdzonego źródła. Unikać powinno się natomiast jasnego pieczywa, gotowych dań i sosów czy słodzonych jogurtów bogatych w różnego rodzaju ulepszacze.

Picie wody z kranu

Woda to nieodłączny element każdej diety. Zamiast kupować jej wersję butelkowaną, warto zaopatrzyć się w butelkę z filtrem i przestawić na picie wody z kranu. Każdego roku w ten sposób zaoszczędzić można nawet kilkaset złotych. Osoby, które nie przepadają za wodą w czystej postaci, dodać mogą do niej plasterek cytryny lub limonki czy listek mięty.

Artykuły

Copywriter z wieloletnim doświadczeniem w branży. Magister Socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie miłośniczka kulinariów i podróży, które zajmują większą część jej wolnego czasu.
Justyna Zajdel
Polecane wpisy
AKTYWNOŚĆDIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Sezon na truskawki rozpoczęty! Dlaczego warto jeść te słodkie owoce?

Sezon na truskawki dopiero się rozpoczął, a ich dystrybutorzy już nie nadążają z dostawami! Co czyni z sezonowego owocu aż tak łakomy kąsek?
Czytaj więcej
DIETETYKAZDROWE ODŻYWIANIE

Kisiel i jego zdrowotne właściwości

Kisiel to zdrowa przekąska, która świetnie sprawdzi się zarówno w diecie osób aktywnych fizycznie, jak i dbających o zdrowe odżywianie dorosłych czy dzieci.
Czytaj więcej
DIETETYKAFAKTY I MITYZDROWIE

Czy persymona rzeczywiście może zahamować rozwój nowotworu?

Persymona to smaczny i zdrowy owoc, który znany jest m.in. z właściwości przeciwnowotworowych. Dowiedz się, jak działają na organizm popularne kaki.
Czytaj więcej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *